Mitt liv med den där Gud.

Klara, färdiga, gå

Publicerad 2015-07-07 19:54:00 i Allmänt,

Välkommen till bloggen Immanuel!  Immanu'el betyder "Gud med oss" på hebreiska. Det är med det i baktankarna som jag startar denna blogg som skall fyllas med funderingar kring denna Gud, Gud som kan tyckas nog så knepig och nog så underbar.
Jag har själv haft mina fejder med denna Gud, och ömsom blivit alldeles förtjust. Den stora förtjusningen tvingar mig dock att tillmötesgå mina fejder. Därför startar jag härmed en jakt efter en Gud som kanske är enklare än jag trott, som inte är kopplad till sånt som skenhelighet och präktighet, och som kanske är just Gud med oss, mitt bland all himmel och pankaka. Just där vi är och som vi är.
 Vill du följa med?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-27 09:20:42

God jakt, pax et bonum Paul präst

Svar: Pax et bonum, Paul. Tack :)
Tove

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tove

Jag heter Tove och är 19 år. Jag är småförtjust i hantverk, vacker natur och Gud. Här delar jag mina uppriktiga tankar om livet och just han den där Gud, som kan vara nog så knepig ibland, och nog så fantastisk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela